Ortisz muzikális brogja

Beszámolók anomáliákról, koncertekről, reklámkritika, lemezkritika; ráadásul mindez rendszertelenül, zenei aláfestéssel, enyhe népművelő beütéssel és öntömjénezéssel megspékelve. Tudják, amilyen blogokkal szarásig van az internet.

Zenebetyár

Nincs megjeleníthető elem

RSS nyalábok

Biztosítás - disznóság, avagy új reklámeszközök a fedélzeten

2007.11.29. 21:43 Ortisz

Minap a következő e-mailre akadtam:

Szia Laci!

Majdnem elfelejtettelek figyelmeztetni, hogy már csak péntekig tudod lecserélni az autód kötelezőjét. Én is csak most cseréltem a hŧŧp://www.olcsobizŧi.hu oldalon. Nekem egy huszassal lett olcsóbb. És neked?

Puszi: Julcsi


Egyrészt ugye nem vagyok László, másrészt a címzett egy hölgy volt.
Harmadrészt egyből világossá vált, hogy ez egy úgynevezett "eltévedt e-mail" formátumú reklámeszköz, mely nemrég jött divatba és ezidáig leginkább pornó-, warez- és torrentoldalak hirdetésére szolgált. Ezidáig.
Ugyanis az "olcsobizti" oldal - amint a levélből is kiderül - egy kötelező biztosítás kötésére alkalmas webszájt, mely mögött nem is titkoltan a Netrisk Kft. áll.

Az egyszerű halandó azt gondolná: biztosan nagy a konkurencia, szorítják Harasztiék micsodáját, azért kell ehhez a kétes szpemmeléshez folyamodniuk. Utána is játram a konkurenciának és találtam 10 online biztosítás-közvetítő oldalt.

Íme:

olcsobizŧi.hu
neŧrisk.hu
biztositas.mconet.hu
www.ebizŧ.hu
www.koŧelezo-online.hu
www.biztositascenŧrum.com
biztosiŧasajanlo.hu
biztositas.alŧavizsla.hu
www.koŧelezo.info.hu
koŧelezotakarok.hu

Nem mondom, ez aztán a konkurencia! Ugyanis a 10 felsorolt oldal mindegyike a Netrisk Kft.-hez tartozik. Néhol persze csak a domain más, de általában más oldalhoz más dizájn dukál. Persze nem akarom azt mondani, hogy húdelelepleztem, mivel a Netrisk nem is leplezi ezt, 1-2 kattintással kiderül, ki az oldal tulaja.
A Netrisk csak a jól bevált aranyszabályt alkalmazza: Építsd le a konkurenciát, azaz csinálj magadnak! Hasonlóan a Sanoma Zrt.-hez, mely kiadó 7, azaz hét önmagával konkuráló bulvár/női/ilyesmi hetilapot (Best, VIP, Maxima, Meglepetés, Nők Lapja, Story, Sikk) nyomat a trafikok polcaira.

És hogy miért kevertem ide a női bulvárújságokat? Természetesen nem ok nélkül.
Ezen újságoknak ugyanis kb. 1/3-a reklám. Legyen az egész oldalas vagy újságcikknek álcázott reklám.

A gyakorlott médiaszkeptikus persze azonnal kiszúrja, és különbséget tud tenni hirdetés és "igazi" újságcikk között.
Tegnap viszont egy olyan sunyi álcikkel találkoztam, hogy köpni-nyelni nem tudtam.

A Story magazin ugyanis a következőket írja:

"A minap két férfi ismerte fel Bódi Sylvit autókázás közben. A rajongók olyannyira megörültek a váratlan szerencsének, hogy rátapadtak az autóra, majd a piros lámpánál szóba elegyedtek a csinos modellel.
Sylvi sem volt rest, kihívta őket egy rögtönzött derbire. Csakhogy ekkor majdnem bekövetkezett a tragédia. Sikerült ugyanis olyannyira elcsavarnia a fiúk fejét, hogy percekig le sem tudták venni a szemüket a csinos modellről. Rögtön az induláskor pedig nekimentek az előttük haladó autósnak, és felborultak.
Szerencsére nem történt komolyabb sérülés. Az ominózus balesetet ráadásul egy videós is rögzítette, és megtekinthető egy biztosító cég honlapján. Lehet, hogy mindössze egy megszervezett balesetről van szó? A történtekről megkérdeztük Bódi Sylvit is, aki nem kívánt nyilatkozni ez ügyben."forrás: http://www.storyonline.hu/hirek/bodi_karambol/4434/


A cikket ihlető videó pedig a következő, mely reklámfika ide vagy oda, az idei év egyik tűrhető gerillamarketing húzása:

 










(forrás: sztarkar.hu)

Tehát:
Jóindulatú feltételezés: a Sztori ezt úgy beszopta, mint a torkosborz.
Rosszindulatú feltételezés: a cikk az Uʼniqa bizŧosító burkolt hirdetése, mely kapóra is jött a Sztoriasztármagazinnak, hiszen így saját bulvárelitjét is tovább tudja fényezni, plusz még jól meg is rakja a biztosító.

Én meg sajnos rosszindulatú vagyok, ezért utóbbira hajlok. És ha megnézem a linkelt cikk kommentjeit, még szomorúbb leszek.
Bár ma már a kommentelőkben sem bízhat az ember: az utóbbi időben elszaporodtak a bankok úgynevezett fórumos "bérhozzászólói", legutóbb például a Budapest Bank feltétlen hívébe boltottam bele.
Pénztőkét lehet, hogy hoz nekik; erkölcsit biztosan nem, de azt pont leszarják.

Így végezetül meg csak annyit mondhatok a Kedves Olvasóimnak: legyetek résen!
 


Szólj hozzá!

Címkék: bodi sylvi netrisk sztárkár haraszti samona

süti beállítások módosítása